قراردادهای اجاره ای که از سال 1376 به بعد بسته می شود، برای مستاجر حق کسب و پیشه به وجود نمی آورد. و با پایان رسیدن مدت اجاره، موجر می تواند تخلیه ملک را بخواهد.
البته در صورتی که مالک در ابتدای اجاره پولی به عنوان سرقفلی یا ودیعه از مستاجر گرفته باشد، در موقع تخلیه موظف به پرداخت خواهد بود.