براي آنكه مالك بتواند از مزاياي تخليه فوري ملك استيجاري استفاده كند بايد چند شرط وجود داشته باشد١- قرارداد در دو نسخه تنظيم شده باشد٢- دو نفر شاهد پاي قرارداد را امضا كرده باشند٣-مدت قرارداد به اتمام رسيده باشد. در صورت وجود اين شرايط، مالك ميتواند با مراجعه به شوراي حل اختلاف، درخواست تخليه فوري نمايد