در مورد توقیف ملک در قرارداد اجاره باید توجه کرد که قرارداد اجاره قبل از توقیف ملک منعقد شده یا بعد از ان .اگر قبل از توقیف منعقد شده باشد قرارداد اجاره معتبر است و هرگاه ملک برای وصول طلب بعد از توقیف به مزایده گذاشته شود اگر مدت قرارداد اجاره تمام نشده باشد باید مالک جدید تا اتمام قرارداد اجاره منتظر بماند هرگاه مدت اجاره تمام شد مستاجر باید مبلغ ودیعه خود را از مالک جدید مطالبه کند (اگر مبلغ فروش ودیعه را نکرد مالک جدید باید ودیعه را پرداخت کند)اگر هم مدت اجاره تمام شده بود مالک جدید ودیعه پرداخت می کند و قرارداد اجاره تمام می شود.در صورتی که قرارداد اجاره بعد از بازداشت ملک منعقد شده باشد ای قرارداد معتبر نیست و اگر ملک در مزایده فروخته شود مالک جدید می تواند تخلیه ملک را درخواست کند و چه مدت قرارداد باقی مانده باشد چه تمام شده باشد خود موجر مبلغ ودیعه را به مستاجر پرداخت می کند.